Monday, May 21, 2018

Miks ma juuni lõpuni ei jookse?

"Kas oled ületreenitud või vigastatud?" kui ütlen, et ma juuni lõpuni jooksuvõistlustel ei osale. Asi ei ole õnneks nii hull. Lihtsalt lühiajaliselt on teised eesmärgid.

Kolmel päeval nädalas püüan teha vees käteringe ning kahel päeval teen tagumiktunde sadulas. Ülejäänud õhtud kuluvad muudeks tegemisteks ja puhkuseks. Jooksule kahjuks ei jää aega. Ja une arvelt teist treeningkorda päevakavva ma ei mahuta. See lõppeks varsti halvasti.

Samas on hea teha vahepeal midagi muud ning lasta jooksunäljal kasvada. Lisaks on huvitav avastada teiste alade seaduspärasusi. Sarnaselt jooksule on vaja leida kergus ja lõtvus liigutuses. Ning selle leidmine vajab aega ning õige liigutusmustri otsimist.

Ujumises saabus mõistmine alles siis kui trenni pikkus ületas kilomeetri. Edasi läks vees liikumine säästlikuks ja lihas oli piisvaalt väsinud, et jõuga tõmmata. Rattas tuli sõita ca 1000 km et sadula maitse leebemaks muutuks.

Arvestades mõlema, nii ujumise kui ratta-, võistluse pikkust on kõige olulisem leida trennidest tunnetus milline on õige tempo ning rütm et kogu distants rahulikult ära kesta.

Ratas on pakkunud võimalust sõita läbi kevadise Eestimaa ja nautida kõike seda ilu. Jooksus nii kaugele ei jõua. Ujumine võimaldab lülitada mõtted välja kuna peab keskenduma hingamisele.

Naudin täiega seda teekonda, mida on jäänud veel kuu jagu, Ja siis jooksurajale, et valmistuda järgmisteks mägiultrateks. Samas kõrvalaladeks saab tulevikus ujumise ja ratta jätta. Hommikune kella kuuene ratas on hea viis sooja suvepäeva alustamiseks. Aeroobset baasi aitab pikk ratas hästi tekitada kuna koormab oluliselt vähem keha kui jooks. Taastav suplus külmas vees on aga hea vahend jooksulihaste taastamiseks.

Aga raudmeheks ma lähiajal ei hakka. Ei ole sellist aega et kolm ala kvaliteetselt päevakavva mahutada. Jooks on selles mõttes kõige ajasäästlikum variant. Ma treenin selleks, et kvaliteetselt elada, mitte ei ela selleks, et treenida.

3 comments:

  1. Raudmeheks hakkamine koos selleks suurtes kogustes treenimisega iseenesest võib ju olla kvaliteetne elu. See sõltub ikka väga palju sellest, mida pidada kvaliteediks. Ühele ema teisele tütar... :)

    ReplyDelete
  2. Minu lähenemine on, et suures koguses ükskõik mida on liiast. Olgu tegemist söögi, joogi, spordi, töö vms. See on minu lähenemine ja olen teadlik, et paljud ei ole sellise lähenemisega nõus.

    ReplyDelete
  3. Nooh, olen üsna lähedalt kõrvalt näinud sind tegemas mitmeid sportlikke asju, mis ei liigitu tavamõistes tasakaaluka tegevusena :)

    ReplyDelete